Saturday, January 12, 2013

Zimski kadrovi

Kada si na dnu bunara da li se moliš? Uzmite ovaj najjeftiniji kovčeg jer će ionako da se kremira, kaže nam brkati prodavac pogrebne opreme. Na groblju je uvek hladnije zimi a toplije leti. Toplotna barijera između dva sveta. Spremanje hrane za sahranu i u isto vreme za Novu godinu. Molio sam se stojeći, ne na kolenima. Tesla je ionako rekao Meštroviću da je sve to u suštini isto. Petarde posle svega. Divlji vatromet na ulici svojim šarenim praskanjem oslikava neumoljivu, nemilosrdnu snagu života. Zamrznuo sam se na 7 dana i prekinuo sve rituale jer ništa nije važnije od duše.  Iako se Zemlja obrće, plima ostaje uvek na mestima okrenutim Mesecu. Bez obzira na nas, ali sa nama. Razumem ćerku Klausa Kinskog koju je više od incesta bolelo veličanje lika i dela. I sada, Klause, šta si postigao sa svojim delom? Do sada si bio vrhunski glumac koji je igrao degenerike, a sada si vrhunski degenerik koji se igrao glume. Trebalo je Herzog da pusti onog indiosa da te udavi u Amazoniji. Prezir se lepi na plezir. Gledam filmove sa top lista i oskarovce. Ništa mi više nije jasno. Publika je uvek bila nesvesna prave lepote, a sada se sa njima u koritu valjaju i kritičari. Epidemija površnosti, virusi recikliranja. Jadna moja Keri, izbori domovine ispred izbora srca. A Homeland ti je baš tu, unutra, a ne spolja. Sunce u očima na Adi, slomila mi se i druga drška na naočarima. Crna izolir traka vratila dršku na uvo, kao i ranije drugu. Svi traže smisao, kaže drug Darko. Gde je? Nema ga na policama radnji. Zašto ne voliš da budeš sama? Insistirao sam. Zašto? Zato što kada ostanem sama imam osećaj kao da me zidovi u mojoj sobi pritiskaju sve više i više. Tada smo imali 22-e. Sada ima dvoje dece. Neće više nikad biti sama. Kažem ženi najlepša si. Ona meni kaže ti si najlepši. Elin prvi rođendan. Kako kaže baba? Ne, ne.

PRIčE iz JUžNOG POTOKA

GaYda Mario

My photo
svakom keru je potreban kerovođa

Čitaoci