Povezivanje nestalih
osoba sa urbanim mitovima u hermetično kreiranoj atmosferi američkog
predgrađa je spoj koji je u ovom malom, nezavisnom filmu kliknuo na
pravim mestima.
Snimljen u okvirima malog budžeta, sa minimalnom glumačkom postavom , u jednom enterijeru i par eksterijera Absentia je filmić koji prijatno iznenađuje svojom pametnom eksploatacijom arthetipskih strahova.
Iako se glumačka postava nije proslavila i na momente deluje kao da se
još uvek uvežbava na generalnim probama, režiser i scenarista Majk
Flanagan nadjačava slabe karike jednostavnim a pametnim scenarijom koji
zaokružuje konciznom i pedantnom režijom.
Poigravajući
se konceptom psihološke racionalizacije strahova (objašnjavajući
pojavljivanje utvare traumom koju izaziva približavanje proglašavanja
smrti nestalog muža, kao i sestrinim halucinacijama usled gudriranja)
naspram jezivije verzije o onostranom koje obitava u prolazu pored kuće,
Majk održava neizvesnost i tenziju tokom celog filma. Utvare su urađene u najboljem maniru japanskog duh teatra gde svako njihovo
pojavljivanje izaziva nakostrešene dlake - izbor fizionomija je pun
pogodak, kao i efektna šminka. Upotreba Linčove škole snimanja u statičnim kadrovima koji prikazuju svakodnevne situacije,
ali uz sublimno sugerisanje skrivenijeg dešavanja (kroz pozadinski zvuk
i detalje u drugom planu), zgušnjava atmosferu zbog insistiranja na
doživljaju neobjašnjive misterije u okvirima "najobičnije
svakodnevnice". Uspešnost fazona je u tome što onostrano probija kroz
"dosadnjikavu" realnost, izazivajući na taj način arhetipski/psihološki
strah o cepanju iste i prodoru mračnog sveta ništavila koje
preti da nas poništi i zarobi za celu večnost.
Iako početak filma deluje amaterski, svaki naredni minut vas uvlači sve više u triler misteriju koja ujednačenim tempom gradi jeziv ambijent. Uvek je veliki plus za horor film kada uspeva da izazove strah tokom dnevnih scena - što samo pojačava efekat uplašenosti jer šta će se tek onda dešavati tokom noći?
Iako početak filma deluje amaterski, svaki naredni minut vas uvlači sve više u triler misteriju koja ujednačenim tempom gradi jeziv ambijent. Uvek je veliki plus za horor film kada uspeva da izazove strah tokom dnevnih scena - što samo pojačava efekat uplašenosti jer šta će se tek onda dešavati tokom noći?
Veoma
sam zainteresovan za sledeće Flanaganovo ostvarenje (Absentia mu je
prvi igrani film, ali je pre njega stekao solidno iskustvo iz režiranja
serija) koje će, sigurno, posedovati mnogo veći budžet jer je ovim
skromno realizovanim hororom već izazvao zasluženu pažnju.
Čudo jedno šta veštim rediteljima polazi za rukom sa malim budžetom. I moraću da se složim sa svim tvojim konstatacijama, naročito sa onim koje se tiču j-horora i Linča (svaki put kada bi u kadru bila prikazana ulazna fasada Trišine kuće, pomislio bih na Lost Highway). Nadam se da Flanagan neće razočarati sa sledećim filmom (Scare Dares) u kome se, koliko vidim, vraća i dobar deo ekipe iz ove jezivo-atmosferične horor-misterije.
ReplyDeletečekamo na scare dares. poster obećava
ReplyDeletehttp://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMTQ4NDI4OTc5NF5BMl5BanBnXkFtZTcwNTk4OTg2Nw@@._V1._SX640_SY948_.jpg