Najbolji film 2011 by Kerovođa
Breyer P-Orridge, frontmen Throbbing Gristle-a i Psychic TV-a (dve izuzetno uticajne muzičke grupe koje su vizionarski predvidele moderna elektronska muzička kretanja) i performans umetnik čiji su seksualno provokativni radovi sablažnjavali englesku kulturnu elitu, svoj najznačajniji životni/umetnički projekat realizuje u kooperaciji sa podjednako intrigantnom Jacqueline Breyer, koju je upoznao 90-tih u New York-u gde je radila kao domina u sado-mazo klubovima. Zaljubivši se na prvi pogled, oni postaju toliko opčinjeni jedno drugim da, pored konstantnog nerazdvajanja, dolaze na romantičnu i ekscentričnu ideju "sjedinjavanja” preko niza plastičnih operacija kojima su želeli da postignu što veću fizičku sličnost. Kreirajući "pandrogeni" koncept trećeg entiteta koji bi sažimao oboje u novoj formi, oni odlaze toliko daleko da Breyer ugrađuje sebi dojke i počinje da razvija svoju žensku stranu ličnosti koja neodoljivo počinje da liči na njegovu ženu Jaye, a Jaye operacijama nosa i lica počinje da se približava Breyerovoj facijalnoj ekspresiji.
Nežnost kojom su obavijeni kadrovi ove dirljive ljubavne priče između dvoje nestandardnih i značajnih karaktera savremene kulturne scene proističu iz činjenice da je režiserka Marie Losier 7 godina živela sa njima, postajući tokom tog vremena blizak porodični prijatelj. Snimajući ih u neočekivano uobičajenim kućnim aktivnostima kao što su spremanje ručka, čišćenje kuće, igranje sa psima i pravljenje roštilja za prijatelje, kao i naglašavanjem scena u kojima njih dvoje na iznenađujuće konvencionalan način prikazuju svoju međusobnu privrženost, ona doživljaj ekscentričnosti umetničkog tandema pozicionira u pozadinu priče.
Inventivno kombinujući "home made" snimke, dokumentarni / arhivski materijal i predivne art sekvence nalik spotovima u kojima Breyer harizmatično isijava, Mari Louize kreira uzbudljivi vizuelni kolaž koji ne beži od dokumentovanja njihove umetničke istorije ali ipak u prvi plan stavlja intimnost odnosa dvoje ljudi praveći na taj način moderan ljubavni ep i vešto izbegavajući zamku distanciranosti koja je tako česta u dokumentarnom prikazu poznatih ličnosti. Dodatni kvalitet koji vizuelnu postavku podiže na maestralni nivo je Breyerov-a uloga naratora i vodiča kroz sopstveni intimni život u kojoj kroz sofisticiranu elokventnost demonstrira svoju impozantnu erudiciju.
Posvetivši život istraživanju sopstvene ličnosti kroz njenu psihičku i fizičku modifikaciju konstantno pomerajući granice, on ostaje neposredan, direktan i topao u pristupu realnosti i ljudima oko sebe. Bazirajući svoju filozofiju na "cut up" tehnici William Burroughs-a i Brion Gysin-a (segment njihovog poznanstva i druženja je delimično obrađen u filmu), Genesis Breyer i Lady Jaye odlaze korak dalje, primenjujući tu tehniku na samima sebi transformišući je kroz romantičan koncept.
Lady Jaye je umrla 2007. a film je završen 2 godinenakon njene smrti kao Breyer-ov ultimativni omaž njihovoj ljubavi koja je na magičan način prenesena kroz svetlo ekrana. Ispunjavajući poslednju želju svoje žene da ih svet zapamti kao jednu od najvećih ljubavnih priča našeg doba ( a ne kao ekscentričan umetnički par) u kooperaciji sa filmski intuitivnom Marie Losier, Breyer nam poklanja svoju dušu na otvorenom dlanu, a mi smo mu punog srca na tome zahvalni.
Pojma nisam imao o ovom filmu... nije ni čudo kad sam budzašto prodao svoj polovni budimpeštanski CD Psychic TV, ljubičastog omota (i plastika je ljubičasta); najmanje što mogu da uradim je da gledam film da mi bude manje (ili više) krivo. ,) Ne znam je l' si video Dženezisovu plejlistu na kojoj je i Goran Bregović, glavom i bradom! :D
ReplyDeleteeh, a kad budeš video u filmu kako p-orridge vrti po kutijama sve vinile koje je ikada objavio...šta zna dženezis ko je goran bregović. lože se ti englezi na trube, šta ćeš, valjda im je egzotično.
ReplyDeleteTja, nisam očekivao da će nadležni za taj departman da proverava, Dex. xp
ReplyDelete