Thursday, June 3, 2010

PJ Harvey "White Chalk" (2007)

Ogromna drvena vrata su bila otvorena. Ušla je u masnu zagušljivost mnogobrojnih tela koja su klečala u potrazi za spasom. Držala je čvrsto baku za ruku dok je gledala u mršavo telo na krstu. Umesto svetog nadahnuća o kojem joj je majka govorila osećala je strah, mučninu i nervozu od tolikih pogleda. Želela je samo da se vrati na poljanu iza kuće i da se igra prošivenim lutkama. Tamo je bio život dok je ovde osećala smrt.

Znam da je ovaj album iz 2007. Ja ga tad nisam provalio. Skoro sam naleteo na snimak PJ sa nastupa na francuskoj TV stanici koji me je ostavio sa razjapljenom vilicom. Kakva stvar! Kakvo izvođenje! Ako postoji prava muzička diva onda ona svakako izgleda baš ovako. Ok, nije PJ od juče, ali za razliku od njenih prethodnih git/alt radova album "White Chalk" je zaista nešto posebno. Kristalizacija njene umetničke ličnosti je po meni doživela svoj vrhunac 2007. Šta reći o njoj ? Dlake ispod miške, prgava muškarača pa nežna romantična duša, Nick Cave, mršava do kostiju....već 20 godina na sceni. Od alternativne pank rokerke do mejnstrim zvezde. Ne sumnjam da će već neki američki studio u trenutku njene smrti napraviti biografski film o njoj. Teško da će da nađu ovako harizmatičnu i intrigantnu osobu za tu ulogu. A i koga briga za filmovanu biografiju kada je realna dovoljno zanimljiva.

Dakle, ukoliko niste do sada skapirali (kao i ja) da je "White Chalk" remek delo pokrenite se u download. PJ peva kao nikad do sada. Glas joj je uzbudljivo potresan i kreće se u potpuno novim opsezima.Pesme krajnje intimne i svedene. Od instrumenata skoro samo klavir, po negde neki žičani. Minimalizam u svoj svojoj neposrednosti i lepoti.
Sve karte su bačene da bi ostala samo jedna - ogoljena emocija. Znate onaj izraz "nudim dušu na dlanu"? To je to.

Obavezno čekirajte ovaj youtube snimak iz francuske TV emisije. Kako ići na sve ove dosadne koncerte posle ovakvog izvođenja koje pomera srce?



Grow Grow Grow

I sowed a seed
Underneath the oak tree
I trod it in
With my boots I trampled it down

Grow
Grow
Grow

I sowed a rose
Underneath the oak grove
With my boots on the ground
Into the earth I trampled it down

Grow
Grow
Grow

Teach me how to...
Teach me how to...

Teach me, Mommy
How to grow
How to catch someone's fancy
Underneath the twisted oak grove

2 comments:

PRIčE iz JUžNOG POTOKA

GaYda Mario

My photo
svakom keru je potreban kerovođa

Čitaoci